Країни Європейського Союзу уклали угоду щодо закону, який фактично заборонить продаж нових бензинових і дизельних автомобілів з 2035 року, щоб прискорити перехід на електромобілі та боротися зі змінами клімату.
Запорізький регіональний кластер «Інжиніринг – Автоматизація – Машинобудування» вбачає великий потенціал розвитку запорізького промислового комплексу у налагодженні власного виробництва електромобілів.
Директор Кластеру ІАМ, професор НУ «Запорізька політехніка» Андрій Карпенко розповідає: «Наше об’єднання активно вивчає можливості створення спільного продукту, який би максимально задіяв наявний потенціал учасників, став конкурентоспроможним на внутрішньому і зовнішньому ринках. Разом із бізнесом, науковцями НУ «Запорізька політехніка», експертами Запорізької ТПП – розглядаємо це питання як невід’ємну частину ще однієї ініціативи – створення індустріального парку у регіоні. Ми переконані: працювати над програмами повоєнного відновлення України потрібно вже сьогодні».
Під час чергової робочої зустрічі Кластеру, що відбулася нещодавно у Запорізькій торгово-промисловій палаті, учасник об’єднання, директор брендингового агентства Brightmedia Кирило Сухацький представив аналіз світових трендів та концепцію перспективного транспортного засобу, наголосивши: «Я вірю в потенціал нашого Кластеру і регіону. Запорізький електромобіль має всі шанси стати однією з візитівок промислового Запоріжжя. Мене надихає потужний науковий потенціал університету, можливості колег – учасників Кластеру».
Чому саме електромобіль?
Виробництво автомобілів з електричним серцем – не нова тема для Запоріжжя.
Запорізький автомобілебудівний завод — єдине в Україні підприємство, що володіє повним циклом виробництва легкових автомобілів, має потужний досвід реалізації проєктів у цій сфері.
Компанія Інфоком ЛТД – член Кластеру ІАМ, що займається автоматизацією та розробкою безпілотних роботизованих платформ, на початку літа 2022 року повідомила, що спільно з виробником зарядних станцій UGV Chargers працює над розробкою «народного електроавтомобіля» зі швидкою заміною акумуляторів через знімні кейси.
Учасники об’єднання вважають ідею з налагодження серійного виробництва електромобілів цілком реалістичною. Головне – є команда однодумців, які можуть виконувати роботи від інжинірингу та дизайну – до сертифікації і маркетингу.
Кластер ІАМ запрошує колег, промисловців, представників влади, експертів, потенційних інвесторів до спільного обговорення і роботи! Працюємо над програмами відновлення України разом!
Як у світі?
За підсумками третього кварталу 2022 року, продажі електромобілів зросли на 71% порівняно з аналогічним періодом минулого року. Про це свідчить нове дослідження Global Passenger Electric Vehicle Model Sales Tracker компанії Counterpoint.
У загальному обсязі продажів електромобілів на акумуляторні електромобілі (BEV) припадає майже 74%, решта — на гібридні електромобілі (PHEV).
Лідером ринку з продажу електромобілів залишається Китай, далі йдуть Європа та США. При цьому рівень продажів у Китаї постійно зростає – порівняно з минулим роком він зріс на понад 100% та перевищив відмітку у 1,7 млн одиниць (у третьому кварталі 2021 року було 0,88 млн одиниць) (джерело: сайт autogeek.com.ua).








